6098511609 |
Pla d'actuació afectivo sexual amb alumnat amb discapacitat motriu i pluridiscapacitat |
2019-2020 |
Taller a centre. Professorat d'educació especial |
|
|
|
5/12/2019 - 6/3/2020 (15 hores) de 9:00h a 11:00h |
|
C Aremi |
|
c. Mestre Tonet, s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Una de les finalitats és prendre consciència de la importància de la intimitat i sexualitat de l'alumnat del centre d'educació AREMI i abordar aquest tema des de la infància.
Per la qual cosa volem portar a terme la seva inclusió en el Projecte Educatiu de Centre.
Pensem que és un tema que s’ha de treballar en equip tenint en compte uns mateixos objectius i una manera d’afrontar els diferents moments de la jornada diària en què es veu implicada la intimitat i sexualitat del nostre alumnat. I tot això passa per incloure tots aquests coneixements en Pla de Suport Individualitzat de l’alumnat de l’escola.
1.- Formació a càrrec de Gaspar Pablo Tomás, especialista en sexualitat i discapacitat.
2.- Formació interna a càrrec de la Comissió d'afectivitat i sexualitat del Centre d'Educació
AREMI.
3.- Sessions de treball individual per tal d'incloure tots els aprenentatges en el Projecte Educatiu de Centre.
|
| |
Objectius |
1.- Adquirir les competències i habilitats necessàries per a poder atendre i afrontar les possibles situacions quotidianes des de la vessant afectiva, emocional i sexual, en el dia a dia de la nostra escola.
2.- Adquirir habilitats que contribueixin a que els i les nostres alumnes aprenguin a conèixer, acceptar i expressar la seva sexualitat.
3.- Incorporar la intervenció amb famílies en el procés d'atenció i educació a la sexualitat amb
persones a discapacitat motriu i pluridiscapacitat.
|
| |
Continguts |
1.- Desenvolupament sensitivo-corporal, afectivo-emocional i socio-relacional en nens i nenes, adolescents i joves amb NESE.
2.- Etapes i moments vitals: de la infància a la joventut.
3.- Elaboració d’un manual de bones pràctiques per donar atenció, educació i suport
a la sexualitat dels nostres alumnes.
4.- El paper de les famílies en el desenvolupament de l'afectivitat i sexualitat de l'alumnat del centre d'educació.
|
| |
Formador/a |
Gaspar Pablo Tomás Día, Esther Arques i Teresa Raluy
|
| |
Avaluació |
1. Al llarg del segon i tercer trimestre, per cicles, s’establiran les activitats a fer en cada curs per aplicar les noves propostes metodològiques i es farà una avaluació de la seva implementació.
2. Es farà una revisió de la seqüenciació dels continguts de l’àrea i es valorarà si millora
l’aprenentatge.
3. Es farà un recull de materials i d’experiències fetes a l’aula amb material manipulatiu com a evidència del treball dut a terme.
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat dirigida a l'equip docent del centre AREMI
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
05/12/2019 |
0900 |
1300 |
Sessió 2 |
dijous |
05/12/2019 |
1400 |
1800 |
Sessió 3 |
divendres |
31/01/2020 |
0900 |
1100 |
Sessió 4 |
divendres |
06/03/2020 |
0900 |
1100 |
|
| |