Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6098511609   Pla d'actuació afectivo sexual amb alumnat amb discapacitat motriu i pluridiscapacitat
2019-2020   Taller a centre. Professorat d'educació especial
  
   5/12/2019 - 6/3/2020 (15 hores) de 9:00h a 11:00h
   C Aremi
   c. Mestre Tonet, s/n (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Una de les finalitats és prendre consciència de la importància de la intimitat i sexualitat de l'alumnat del centre d'educació AREMI i abordar aquest tema des de la infància.
Per la qual cosa volem portar a terme la seva inclusió en el Projecte Educatiu de Centre.
Pensem que és un tema que s’ha de treballar en equip tenint en compte uns mateixos objectius i una manera d’afrontar els diferents moments de la jornada diària en què es veu implicada la intimitat i sexualitat del nostre alumnat. I tot això passa per incloure tots aquests coneixements en Pla de Suport Individualitzat de l’alumnat de l’escola.

1.- Formació a càrrec de Gaspar Pablo Tomás, especialista en sexualitat i discapacitat.
2.- Formació interna a càrrec de la Comissió d'afectivitat i sexualitat del Centre d'Educació
AREMI.
3.- Sessions de treball individual per tal d'incloure tots els aprenentatges en el Projecte Educatiu de Centre.
  
Objectius   1.- Adquirir les competències i habilitats necessàries per a poder atendre i afrontar les possibles situacions quotidianes des de la vessant afectiva, emocional i sexual, en el dia a dia de la nostra escola.
2.- Adquirir habilitats que contribueixin a que els i les nostres alumnes aprenguin a conèixer, acceptar i expressar la seva sexualitat.
3.- Incorporar la intervenció amb famílies en el procés d'atenció i educació a la sexualitat amb
persones a discapacitat motriu i pluridiscapacitat.
  
Continguts   1.- Desenvolupament sensitivo-corporal, afectivo-emocional i socio-relacional en nens i nenes, adolescents i joves amb NESE.
2.- Etapes i moments vitals: de la infància a la joventut.
3.- Elaboració d’un manual de bones pràctiques per donar atenció, educació i suport
a la sexualitat dels nostres alumnes.
4.- El paper de les famílies en el desenvolupament de l'afectivitat i sexualitat de l'alumnat del centre d'educació.
  
Formador/a   Gaspar Pablo Tomás Día, Esther Arques i Teresa Raluy
  
Avaluació   1. Al llarg del segon i tercer trimestre, per cicles, s’establiran les activitats a fer en cada curs per aplicar les noves propostes metodològiques i es farà una avaluació de la seva implementació.
2. Es farà una revisió de la seqüenciació dels continguts de l’àrea i es valorarà si millora
l’aprenentatge.
3. Es farà un recull de materials i d’experiències fetes a l’aula amb material manipulatiu com a evidència del treball dut a terme.

- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.

- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.

- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat dirigida a l'equip docent del centre AREMI
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   05/12/2019   0900   1300 
 Sessió 2   dijous   05/12/2019   1400   1800 
 Sessió 3   divendres   31/01/2020   0900   1100 
 Sessió 4   divendres   06/03/2020   0900   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent